• 1403/02/27 - 09:36
  • تعداد بازدید خبر : 104
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

نخستین جلسه کارگروه پدافند زیستی غیرعامل در سال جدید ، برگزار شد

جلسه کارگروه شورای زیستی پدافند غیر عامل با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ، مدیر کل و دبیر پدافند غیر عامل در هفته کرامت ، برگزار شد .

اولین جلسه کارگروه زیستی شورای پدافند غیرعامل استان گیلان تشکیل شد .
به گزارش روابط‌عمومی مرکز اورژانس گیلان ؛ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ، اولین نشست کارگروه زیستی شورای پدافند غیرعامل استان ، با حضور دکتر محمد جلایی ، معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان - دکتر ویشگاهی ، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری - دکتر جمشید محمدی ، دبیر پدافند غیرعامل دانشگاه - دکتر رضوانی ، معاونت بهداشتی علوم پزشکی و جمعی از روسا ، معاونین و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در سالن اجلاس شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد .
در این نشست دکتر جمشید محمدی  ، رئیس مرکز اورژانس گیلان و دبیر پدافند غیر عامل ، ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک هفته کرامت و آرزوی سلامتی برای همه کسانی که جهت رفع دغدغه‌های مردم تلاش می‌کنند گفت :  امیدوارم که با پیگیری همه اعضای کارگروه بتوانیم با همفکری هم ، شرایط بهتری را دنبال کنیم .
دکتر محمدی در ادامه ؛ موضوعات و بندهای مورد بحث ، در اولین جلسه کارگروه زیستی پدافند  غیرعامل را قرائت نمود  و سپس جمعی از مسوولان و نمایندگان دستگاه های اجرایی ، نظارتی و همچنین کارشناسان دستگاه های متولی، چالشها، موانع و همچنین راهکارهای لازم جهت حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت استان را ، تشریح کردند .
در ادامه ؛ دکتر رضوانی ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، در رابطه با کنترل و اقدامات انجام شده در رابطه با پشه آئدس ، گفت  :  نقاط پرخطر شناسایی و نمونه گیری های انسانی انجام شد و بهسازی محیط و کنترل به منظور شناسایی احتمالی و ابتلا به آن انجام شد
دکتر رضوانی ؛ از راه‌اندازی آزمایشگاه حشره شناسی و تهیه تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی حشره شناسی در ۵ شهرستان خبر داد و افزود با تهیه دستگاه پی‌سی‌آر امکان تشخیص نوع بیماری فراهم شده است .
دکتر محمدعلی ویشگاهی- مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ؛  در این جلسه ،ضمن تشکر از مشارکت اعضای کارگروه زیستی ، گفت : در رابطه با ساماندهی و جمع آوری زباله‌های عفونی قدم‌های موثری برداشته شده و در این زمینه انتظار می‌رود اعضای کارگروه زیستی مشارکت بیشتری را در این زمینه انجام دهند .
وی از تشکیل کمیته‌ای جهت پایش تولیدات مواد غذایی و تامین امنیت غذایی خبر داد و افزود ؛  این مورد باید با تشکیل کمیته‌ای با مشارکت معاونت غذا و دارو ،  محیط زیست و علوم پزشکی انجام . مورد پیگیری قرار گیرد .
دکتر ویشکایی در خصوص کنترل پشه آئدس گفت : پیشرفت‌ها و پیگیری‌هایی بسیار موثری در معاونت بهداشتی انجام شده و برای رسیدن به نتیجه بهتر ، می‌بایست پایش بیشتر و تلاش جدی‌تری انجام شود
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری افزود : مجموعه آب و فاضلاب ، در رابطه با انشعاب آب شرب ، تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و می‌بایست این فرایند را طوری انجام شود  تا مردم در همه سطوح به راحتی دسترسی داشته باشند ، زیرا این موضوع مستقیم به سلامت مردم بستگی دارد .
در ادامه ؛ دکتر جلایی ، معاون سیاسی امنیتی استانداری ،  پدافند غیرعامل را شناسایی تهدیدات در عرصه زیستی دانسته و تاکید کرد ؛ این موارد می‌تواند هم منشاء  داخلی و هم منشا خارجی داشته باشد ،  آنچه که مهم است ، ایجاد زیرساخت‌ها و یا منافعی است که می‌بایست در مقابل تهدیدات آسیب‌رسان برای خود به وجود بیاوریم ،  ما می‌بایست  محیط ماموریت خود را امن نگه داریم و متناسب با زیرساخت‌ها تعریف کنیم
دکتر جلایی افزود : باید تهدیدها را شناسایی کنیم و پس از شناسایی رصد و پایش انجام دهیم و روش مقابله با این تهدیدها را بیابیم .
معاونت سیاسی و امنیتی استانداری ادامه داد : ما به دو عامل مهم برای جمع‌بندی مجموعه در راستای کارگروه زیستی نیاز داریم ، اول شناسایی تهدیدات و دوم رصد و پایش .
وی در پایان گفت ؛ امیدوار است که در کنار همه کارهای دینی ، نماز ، روزه و عبادت ، گره‌ای از زندگی مردم باز کنیم و خداوند به این قضیه بسیار نظر دارد ، هر آنچه که انجام می‌شود ثمره خوبی برای مردم استان ما داشته باشد .

روابط‌عمومی مرکز اورژانس گیلان

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی,رویدادها,خبر حوادث
  • کد خبر : 124122
روابط عمومی اورژانس گیلان
خبرنگار

روابط عمومی اورژانس گیلان

تصاویر

آخرین بروز رسانی : 1403/02/27 09:36