• 1403/06/24 - 14:20
  • تعداد بازدید خبر : 117
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

همایش بزرگ اورژانس و فوریتهای پزشکی در گیلان برگزار شد

به منظور بزرگداشت روز اورژانس و فوریتهای پزشکی ، همایشی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، معاونین ، رئیس مرکز اورژانس گیلان ، دکتر احمدی نماینده مردم رشت در مجلس و مسئولین و کارشناسان اورژانس استان در سالن همایش بیمارستان الزهرا رشت ، برگزار شد .

به مناسبت روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی
همایش بزرگ تجلیل از کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی گیلان ، برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس گیلان : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - همایش بزرگ اورژانس گیلان با هدف بزرگداشت و تکریم کارکنان و کارشناسان اورژانس ، به مناسبت روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی با حضور دکتر محمد تقی آشوبی ،  ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان - دکتر احمدی ، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی - دکتر جمشید محمدی ، رئیس مرکز اورژانس گیلان - دکتر مصطفی گل‌شکن ، معاونت توسعه - دکتر حامد ابراهیمی ، رئیس بازرسی دانشگاه - اسماعیل زودلی ، مدیر حراست دانشگاه - رضا ایران نژاد ، مدیر مالی دانشگاه مسئولین و کارشناسان ستادی مرکز اورژانس ، مسئولین مناطق ، پایگاه‌ها و همچنین کارشناسان منتخب پایگاه‌های اورژانس استان و کارشناسان اعزامی به منطقه صفر مرزی چذابه در ایام اربعین ، در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا رشت ، برگزار شد .
در ابتدا دکتر آواسادات حسینی دبیر برگزاری همایش روز اورژانس ؛ ضمن خیر مقدم به حضار ، با تشریح روز فوریت‌های پزشکی ، خلاصه‌ای از آمار و عملکرد اورژانس گیلان در سال جاری را بازگو کرد .
در ادامه ؛ دکتر محمدتقی آشوبی ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، ضمن‌ خیر مقدم به حضار ، با ادای احترام به شهدای جنگ تحمیلی ، سلامت و مدافع حرم و تبریک به مناسبت روز اورژانس ، گفت : بنده از نزدیک با شما کار می‌کنم و ارزش کار شما را با هیچ چیزی نمی‌توان مقایسه کرد ، اورژانس در صحنه‌های پراسترس حضور می‌یابد و در حالی که همگان مضطرب هستند وارد صحنه می‌شود و به بهترین وجه به کار می‌پردازد و نتیجه کار شما سلامت مردم است .
دکتر آشوبی با اشاره به حادثه بیمارستان قائم و کار بسیار ارزشمندی که اورژانس گیلان در انتقال سریع بیماران به سایر بیمارستان‌ها انجام داد گفت : ما ممنون زحمات شما هستیم که در روزهای سخت در کنار مردم هستید .
دکتر احمدی ، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فداکاری و رشادت شهدای دفاع مقدس ، مدافعین حرم و شهدای سلامت و با عرض تبریک به مناسبت روز اورژانس گفت :  این چنین همایش‌هایی از نظر معنوی بسیار حائز اهمیت است و انگیزه بسیار بالایی را در بین پرسنل را ایجاد می‌کند .
وی با تشکر از دکتر محمدی رئیس مرکز اورژانس گیلان به پاس برگزاری این همایش افزود : برگزاری همایش و یادمان‌ها برای استقلال و اقتدار نظام جمهوری اسلامی مفید است و  این افراد باید در همایش‌ها مورد تقدیر واقع شوند .
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : دوستان اورژانسی در ماموریت‌ها بسیار تلاش می‌کنند در حالی که یک تیم دو نفره هستند ، آنها تلاش که بیمار را احیا کنند و فرد گرفتار را نجات دهند .
در ادامه دکتر مصطفی گل‌شکن- معاون توسعه دانشگاه ، ضمن تبریک به مناسبت روز اورژانس و یاد شهدا و ایثارگران با ذکر عملکرد واحد موتور آمبولانس در یکی از ماموریت‌های شهری به رفتار سریع و حرفه‌ای کارشناس اورژانس اشاره کرد و گفت : واقعاً این رفتار باعث افتخار است و این رفتار مستحق تشویق می‌باشد .
دکتر گل‌شکن افزود : نیروی انسانی با این حجم از دانش جزو مهم‌ترین منابع هر دانشگاه است و این باعث افتخار آن مجموعه و یا سازمان می‌باشد .
وی به برپایی همایش و کنگره پژوهش و فناوری در گیلان به منظور به کارگیری فناوری‌های نوین مرتبط با اورژانس با رویکرد کاهش هزینه‌ها و بهبود فرایندها اشاره کرد ‌.
در پایان دکتر جمشید محمدی ، رئیس مرکز اورژانس گیلان ، با تبریک روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی و خیر مقدم به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر احمدی نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و معاونین و کارشناسان اورژانس گفت :  پرسنل فوریت‌های پزشکی از بهترین‌های عرصه سلامت ، خصوصاً در گیلان می‌باشند ، پرسنل حاضر منتخبینی از کارکنان نمونه اورژانس گیلان هستند و به نمایندگی از طرف همه آنها در این همایش حضور دارند .
دکتر محمدی به خدمت ۳۰ ساله خود در مجموعه علوم پزشکی و سازمان‌های دیگر اشاره کرد و افزود خدا را شاکرم که ۲۰ سال از بهترین دوران خدمت خود را در حوزه امدادی گذراندم خدمتی که آنی و فوری صادقانه در خدمت مردم بوده ، مردمی که در بدترین شرایط قرار گرفته‌اند ، این‌ها باقیات و صالحات عمر ماست که ارزشمند است ، گیلان به دلیل داشتن سرمایه انسانی بسیار مقید و متعهد و دلسوز توانسته در کشور حرف اول را بزند .
رئیس مرکز اورژانس گیلان با اشاره به کارشناسان اورژانس افزود :  اگر ما محکم ، سرافراز و آبرومندانه ظهور کرده‌ایم به واسطه وجود یکایک شما عزیزان است که تعصب و غیرت سازمانی دارید ، تا زمانی که این عزیزان با انگیزه بالا در این مجموعه فعالیت می‌کنند تعصب ، تعهد و غیرت سازمانی کماکان وجود دارد .
گفتنی‌است : از کارشناسان منتخب پایگاه‌های اورژانس استان گیلان و کارشناسان اعزامی به منطقه صفر مرزی چذابه در ایام اربعین با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد و همچنین گوشه‌ای از عملکرد کارکنان و کارشناسان اورژانس گیلان در قالب پخش کلیپ به نمایش گذاشته شد .
شایان ذکر است : تاریخ ۲۶ شهریورماه با عنوان روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی در تقویم سالیانه به ثبت رسیده است .
روابط عمومی مرکز اورژانس گیلان
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی,رویدادها,خبر حوادث
  • کد خبر : 128602
روابط عمومی اورژانس گیلان
خبرنگار

روابط عمومی اورژانس گیلان

تصاویر

آخرین بروز رسانی : 1403/06/24 14:20